Informatie voor besturen

Besturen kunnen de kwaliteit van onderwijs mede beïnvloeden door schoolleiders de ruimte te geven voor hun professionalisering. Het is daarom goed om op de hoogte te zijn van de afspraken die in de cao zijn vastgelegd over professionalisering van schoolleiders. Het is van belang om schoolleiders die nog niet geregistreerd zijn te helpen om dit te regelen. Nadat uw schoolleiders geregistreerd zijn, blijft u met ze in gesprek over hun professionalisering.

Inzage in het register
Als bestuur in het primair onderwijs kunt u een account krijgen waarmee u inzage heeft in het Schoolleidersregister PO. Via het account ziet u de registratiestatus van de schoolleiders van uw bestuur. Daarnaast kunt u de opleidingscatalogus raadplegen.

Aanmeldcode
Zodra wij van DUO uw (nieuwe) bestuursnummer hebben ontvangen, krijgt u van ons een aanmeldcode (max. 1 per bestuur) om een account aan te maken in het Schoolleidersregister. Als uw bestuur nog geen account heeft of uw aanmeldcode is zoek, neem dan contact op. U krijgt dan een (nieuwe) aanmeldcode toegestuurd waarmee u een account kunt aanmaken.

Wat kan het Schoolleidersregister PO voor u betekenen?
Het Schoolleidersregister PO denkt graag mee met besturen die vraagstukken hebben op het gebied van professionalisering van schoolleiders. U kunt dan denken aan:

  • het geven van informatie en voorlichting aan schoolleiders (bijvoorbeeld tijdens een directieberaad of MT-dag);
  • meedenken over het accrediteren van incompanytrainingen en opleidingen voor schoolleiders, zodat zij dit kunnen gebruiken voor hun (her)registratie;
  • meedenken over achteraf toekennen van herregistratiewaarde aan incompanytrainingen en opleidingen voor schoolleiders, zodat zij dit kunnen gebruiken voor hun herregistratie.

Accreditatie aanvragen van incompanytrajecten via PE-online
In onderstaand document vindt u een toelichting op de accreditatieaanvraag van incompanytrajecten. Vervolgens dient u de aanvraag in via PE-online:

  • Heeft u bestaand geaccrediteerd aanbod en wilt u een nieuwe aanvraag indienen?
    Dan heeft u per e-mail uw accountgegevens ontvangen waarmee u kunt inloggen. Neem contact met ons op als u dit bericht niet heeft ontvangen: 030 – 234 73 60. Via onderstaande button kunt u inloggen en het aanvraagproces doorlopen. 
  • Dient u voor de eerste keer een accreditatieaanvraag in?
    Dan kunt u via onderstaande button een account aanmaken en het aanvraagproces doorlopen. 

De Commissie Accreditatie besluit over uw aanvraag.